tirsdag 12. desember 2006

Vi venter på Peres

Ughh, klokka er 8.30, jeg var tidlig ute i dag også, fordi jeg jo liker å sitte på første rad. 8.45 kommer Shimon Peres.

Det merket jeg allerede langt unna inngangsdøra. Det var politi ute med kranbiler (ja faktisk) og løftet vekk uheldig parkerte biler.

Det var politi plassert med jevne mellomrom. I inngangsdøra måtte vi vise legitimasjon, i tillegg til konferansebeviset.

Jeg hadde lyst til å ta bilde, men hvem tør legge seg ut med israelsk security? Ikke jeg.

Plassen "min" på første rad er resvert Peres sin gjeng.
Jeg sitter rett bak, jeg skal studere nakkene deres.
Jeg skjønte helt av meg selv at kofferten min kom til å bli en voldsom utfordring for dem, så jeg har plassert den et annet sted, så slipper de å tenke noe mer på det, like greit.

Alt dette for at Shimon Peres antakelig skal si at Internett er et viktig kommunikasjonsverktøy. Konferansen skulle egentlig starte 09.00, nå har de presset inn Peres 08.45, men det er klart,
nesten ingen delegater er på plass ennå.
Dette kommer til å dra ut og gå ut over det egentlige programmet.


Sånn ser scenen ut. Det fyller seg langsomt opp med delegater i tillegg til den israelske hæren, delegater som setter seg rolig ned og logger seg på og koser seg.


Og her er en av kaffestandene, det er flere slike, men voksne, magre, franske menn som serverer. De ser ut som de jobber på en ordentlig restaurant. I Norge ville det vært voksne kvinner som ser ut som de røyker som gjorde det arbeidet.

Ingen kommentarer: