tirsdag 12. desember 2006

Kort om bloggere

Det aller korteste foredraget sto Mena Trott for
(co-founder av Six apart).

Det hun mener er den neste bølgen er de som egentlig bare vil dele liv og tanker med venner og familie, dvs. ikke uttrykke meninger så mye.

Jeg trodde egentlig den var den første bølgen, hva har jeg ikke forstått her?

Ellers er fotoblogger den store tingen. Halvparten av alle personlige blogger er fotoblogger mente hun. Det var overraskende for meg, og passer slett ikke med det jeg ser i Norge.

Hun sa at 53% av bloggerne er kvinner. Det stemmer godt med midt inntrykk fra bloggverdenen.

Kom igjen karer, hvis at også menn kan blogge?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Moi aussi, je veut aller a Paris :)

Selv om det sikkert er flest personlige blogger, er det jo de politiske og tekniske bloggerne som får mest oppmerksomhet. Det kan kanskje forklare at de er den første bølgen?

Hvis MySpace etc. teller som blogg, er det absolutt bilder som er i sentrum hos folk flest... Og VG kjører hardt på bildeblogger.

Veldig interessant å lese det du har skrevet!

:) annelinn

Bloggerguy sa...

Er nå dette så sikkert? dette med jentan. Er det det at gutta har viktigere ting fore. Jeg gjør nå så godt jeg kan. Og appropos bildeblogging. Hvor er alle videobloggene. Der har du egentlig mæ.

Bloggerguy sa...

Er nå dette så sikkert? dette med jentan. Er det det at gutta har viktigere ting fore. Jeg gjør nå så godt jeg kan. Og appropos bildeblogging. Hvor er alle videobloggene. Der har du egentlig mæ.

Bloggerguy sa...

ups

Elin Martinsen sa...

Jeg skjønner ikke språket ditt i starten der annelinn..

Bloggerboy, vel der ser du jo selv, gutter kan ikke blogge, de får ikke til å kommentere engang!

Er dette nå så sikkert?
Nei ingenting er sikkert her i verden. Men statistikken hennes sa så, og følger man f.eks Sonitus og Bloggrevyen en stund så er det veldig mange kvinner som har de mest anerkjente bloggene.

Og strengt tatt så sier jo statistkken egentlig at det er 50-50.