tirsdag 12. desember 2006

Dette sa Peres

Peres kom inn og satte seg ned på raden foran meg og jeg kom akkurat i vinkelen bak den franske fotogjengen, dermed er mitt bustede, forbausede hode med på franske nyheter i kveld også. Det var ikke målet nei.

Det må være beklemmende å være gjenstand for så mye styr hele tiden.
Etter at programlederen hadde bukket og rotet med formene og takket for at oss kommer til oss, sa han, kan jeg kalle deg Shimon? Ja, det er det jeg heter.

Så hva sa han?

The world is not a mess, the world is pregnant, with a new hope.
Og vi nettbrukere er jordmor for en bedre verden.

Hvorfor skal vi bruke intellektet på å huske når vi har google? sant nok.

Hvis du er avhengig av å fortsette å være populær mister du handlefrihet, og glemmer hvorfor du ville bli politiker.

Internett sparer oss for mye tid, å dra steder for å hente ting.
Internett er uten fordommer for hvem som er budbringer, occasionally used for romantic purposes.


Bare så det er klart: sikkerhetsfolk ser ut som de gjør på film. De har akkurat sånne stive kjaker, de står like bredbent. Jeg skjønner at de må scanne salen kontinuerlig, men må de skyte frem kjakene likevel? Hvis jeg var security skulle jeg vært bustete på håret og smile, men være dødens konsentrert inni meg.

Slik, nå begynner det egentlige, klokka er 10:27.

Ingen kommentarer: