tirsdag 12. desember 2006

Sånn er det i Frankrike

Franskmenn altså, ikke bare er selve konferansen rigga opp med storskjermer og powerpointer i stort format og bilder og logoer av de som snakker,
men noen av foredragsholderne får signaturmelodi av dj-en.

Ja de har dj her... Og ingen har ennå svart med på det jeg spurte om i første post.
Hvilken norsk viseelektronika spiller dj-en (han vet ikke selv),
med tekst som dette:

"Tusen takk for alt, vi har ikke så mye erfaring men vi skal
gjøre så godt vi kan."

Ikke bare har franskmennene alt dette, de har egen konferanseklovn. Han går rundt og gjør stand up i pausen, og leier på en en sur dame som han har i håndjern og som har parykk.


Ikke bare har de klovn med sur dame, vi har konferansemassør for stive skuldre. Eller var det kanskje bare klovnen som sa dette, jeg har ikke sett massør..


Og som ikke det er nok har de koldtbord. Etter forrige konferanse blogget en av de amerikanske deltakerne om at han sannelig hadde ventet seg noe foie gras og så ble det bare svett baguett.


Så denne gangen er det koldtbord med alt, franske oster og fiskebord, og søte småkaker.


Sånn, må må jeg hjem. Jeg er blitt strongly adviced til å beregne to timer på trafikken ut til Gare de Nord og to timer på flyplassen. Vi får se, jeg tør ikke annet, jeg har tross alt siste fly hjem til Oslo.

Som kuriositet nevner jeg at på vei TIL Paris brukte jeg nøyaktig en time fra jeg gikk ut døra på jobb, inn i drosjen, på flytoget og til jeg var maskinsjekket inn og gjennom alle kontroller på Gardermoen.

Og nå setter de jaggu i gang med en politiker til, denne gang er det høyre-president-kandidaten. Jeg hører at den franske blogosfæren irriterer seg like mye som meg på denne promogreia. Og selv om denne dagen har brakt mindre faglig enn i går, så var gårsdag så full av fint at jeg er glad alt-i-alt.

Hodet er fullt og jeg tar bare med noe Marko Ahntisaara fra Nokia sa fordi han spurte hvor mange av oss som sjekket e-posten sin som det aller første idet du står opp om morgenen,

og han referete Laurie Anderson!

- Are things getting better or are things getting worse?

Det er i alle fall et spørsmål, sa Ahntisaara.

Jeg pusler kanskje litt med hele bloggen i løpet av et par dager,
og er i alle fall på plass hvis det kommer kommentarer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Tusen takk for at du stoler på oss, vi skal gjøre så godt vi kan. vi har ikke mye erfaring, men en gang må være første gang"

sangen du spør om er Kings Of Convenience's brillefine remix av den japanske artisten Cornelius' låt "Drop" - også kjent som "The Tusen Takk Rework", tilgjengelig på maxisingle.

Et udødelig stykke sommer på boks.

-anders

Elin Martinsen sa...

Takk!

Jeg tenkte på dem, de var de eneste jeg tenkte på. Men så syns jeg liksom ikke det heller, så jeg gikk ut fra det var noen jeg ikke hadde hørt om.

Elin Martinsen sa...

Sånn, der fikk jeg tak i sangen i nrk-systemet, og sitter og hører på den nå. Fin.